Sunday 19 January 2014

Raul - Värbkakk

Täna siis taas rallitamas. Plaan oli minna otsima laanerähni ja veel mõnda tavalisemat liiki, keda pole veel õnnestunud sel aastal kohata. Seadsin suuna Aardla poldri poole. Jõudes Porijõeni, polnudki vaja pikalt sõita, kui esimene lihtsam liik ohakalind oli käes. Teeäärsel takjal toitus 12 lindu. Edasi sõites paistis juba eemalt, et keegi istub pajupõõsas. Esimene mõte oli kohe, et harakas. Binokliga kontrollides sain aga kohe aru, et tegemist pole mitte haraka, vaid hoopis värbkakuga. Rõõm oli suur. Aasta esimene kakuline. Olin seda liiki vaid korra oma elus näinud. Kuulnud ja tema tegutsemisjälgi, murtud hiirte ja lindude näol, olen aga näinud mitmelgi korral. Lisasin veits kiirust ja lähemale jõudes võtsin ruttu kotist fotoka, et väike röövel ikka pildile saada. Lind ise oli väga julge ja ei pööranud minu sealviibimisele suuremat tähelepanu. Tema tähelepanu köitsid hoopis kõrval põõsas olevad kolm pasknääri.

Järgmisena ristus mu teekond hiireviuga. Neid on siin Aardla prügimäe läheduses näha igal talvel. Edaspidi lisandus minu nimekirja teinegi tavaline liik - sabatihane. Sai veel päris palju metsi läbi sõidetud, kuid otsitud laanerähn jäi seekord leidmata. Tema asemel aga leidsin ühe ilusa suht vana lehise metsatuka, kus  edaspidi liikudes võib nii mõnegi huvitava liigi leida. Metsas seigeldes kuulsin veel pasknääri laulu, mis on ka omamoodi ilus ja mida vast paljud polegi kuulnud. Tagasiteel sain kirja ka aasta esimese kotka. Merikotkas lendas Aardla prügila poole. Ka see liik on seal talvel tavaline.

Värbkakk

No comments:

Post a Comment