Sunday 5 January 2014

Mariliis - Tartu hakid

Sellel aastal pole ma kahjuks ühelegi pikemale ja tõsisele linnuretkele pääsenud. Aasta esimesel päeval sai linnas pikem jalutuskäik tehtud aga seda ei saa päris õigeks linnuretkeks pidada, sest mul polnud binoklitki kaasas. Olen jäänud liiga pikalt paiksele režiimile ja pidin saama ennast veidigi liigutada ning rattaga üks tiir teha tundus päris hea idee.

Kuna sain rattasõidu ette võtta alles pimedas, siis seadsin endale eesmärgiks, et loen Tartu kesklinna hakkide ööbimiskogumid kokku. Tartu kesklinn on pikka aega juba olnud hakkidele ööbimiseks meelispaik ja sealt võib saada päris kenasid numbreid. Suurim ööbimiskogum, mis on Tartu kesklinnas kokku loetud, on 7000 lindu. Täna minul nii ei vedanud, sest suureks üllatuseks olid hakkide lemmikkohad tühjad. Tiirutasin marsruudil Veeriku-Kesklinn- Annelinn-Raadi-Kesklinn-Toomemägi-Veeriku (13,6 km) ja suure pingutusena sain teisel katsel kesklinnas ainult Ülejõe pargis 400 haki kogumi. See ei ole tavapärane olukord, kus hakke on nii vähe. Ma kaldun arvama, et uue aasta paugutamised võisid hakkide tavapärase käitumise veidi sassi lüüa. Seega peab tegema kunagi uue katse hakkide ööbimiskogumite lugemiseks, äkki siis on lootust adekvaatse hinnangu saamiseks. Päris ilma ökopunktita ma ei jäänud, kuulsin Toomemäel häälitsemas kodukakku.

No comments:

Post a Comment