Monday 27 January 2014

Kaia, Tallinn (Mustamäe-Nõmme-Haabersti)

Huvi ümbritseva vastu, olgu need taimed, loomad või linnud, on mul alati olnud. Oma osa on selles tõenäoliselt kohal, kus ma üles kasvasin. Aiast Kasari jõe luhani oli läbi metsa umbes 300 meetrit ning igat sorti sõralisi, käpalisi ja tiivulisi tegutses maja ümber arvukalt. Tõsisemalt sai linnuvaatlusega tegelema hakatud paar aastat tagasi. Arvestades eelmisel aastal Tallinnas ja linna lähiümbruses jalgrattaga läbitud vahemaid, tundus mõttekas hakata siin kandis ökoliikide üle arvet pidama.
Oma Mustamäe pesast olen kirja saanud 12 liiki, sealhulgas kanakulli ja raudkulli, ülejäänud olid tavalised linnaliigid. Kolm liiki on lisandunud tööle jalutades. Tallinnas on kanakulli nägemise võimalus suhteliselt suur, kui vaid osata tähelepanu pöörata vareste ja kajakate lärmamisele. Kui ka tuvid on lennus, on tõenäoliselt kanakull liikumas. Siiani olen käinud Nõmmel Glehni rahulas ja Mustamäel Männi pargis, kust lisandusid suur-kirjurähn, puukoristaja, urvalind, sinikaelpart ja künnivares; Nõmme ja Haabersti piiriks oleva kergliiklustee äärsest metsatukast sain juurde väike-kirjurähni, porri ja pöialpoisi. Mulle üllatuseks olid jälgede jälgi liikunud seal ka metskitsed ja halljänes. Paari päeva eest võtsin ette natuke pikema jalutuskäigu Rocca al Maresse ning juurde tuli neli tüüpilist rannikuliiki – kühmnokk-luik, sõtkas, jääkoskel ja naerukajakas. Kuu alguses Mustjõe pool olnud hallõgijat näha ei olnud. Jää peal kössitavate sinikael-partide ja vareste vahel askeldas koheva sabaga rebane. Külmaga ei kannatanud pikalt paigal olla ja liikusin tagasi pessa. Viimane retk sai tehtud Kadaka panga kandis. Metsa vahel korraks ümbrust jälgima jäädes lendas minust umbes 3 meetri kaugusele oksale siisike ja kukkus oksa pealt lund sisse vohmima. Natuke eemalt sain ka lõpuks pasknääri kirja. Tüüpilistes kohtades miskipärast sel talvel neid mulle ette jäänud ei olnud veel. Lageda peal vehkis ka kanakull mööda, aga see liik oli mul juba kirjas. Kokku on liike nüüd kirjas 30, kõnnitud on u 25 km ja mittetubaseid vaatlustunde on kogunenud kaheksa.

No comments:

Post a Comment