Tuesday 30 December 2014

Alpo - Aasta viimane retk Hiiumaale


Püstitasin eesmärgiks oma 2010 aasta rekordi, 213, purustamise. Selle tagamiseks läksin veel kord
Hiiumaale.

29.10 sõitsin taas otse Tahkuna tippu. Reisil nägin karvasjalg-viud, keda polnud veel imekombel
kohanud. Kärdlas hakkas vihma sadama ja märjana pimedas püstitasin telgi tuttavase paika. 30.10 vaatlesin tipus. Aule läks palju ja kalakajakaid valgus jätkuvalt edelasse. Loendasin mitu korda minuteid ja sain 25 - 32. Keskmise korrutasin ajaga, mille tipus olin. Sain viis tuhat. Niipalju ei
julgenud Elurikkusesse panna, vaid 3000, mis on absoluutne miinimum. Tunnen halvasti teatud
merelindusid (mandriinimene nagu olen), mistõttu tuvastasin ainult ühe algi. Uus liik minule ja nüüd
on koos 215 ökopunkti. Pärastlõunal olin Luidja liivadel. Kohe randa sõites lendas väikepistrik edelasse. Minu 216. liik. Kirdesuunas settel veel plüüd ja soorüdid.

31.10 sõitsin Kalanasse. Lootsin saada majutust, kuid Hõbekala oli suletud nädal aega tagasi. Taas
ootas mind öö telgis. Kuid see-eest nüüd oli võimalik teha uhke lõke. Hommikul Ristna tippu. Varsti tulid kohale ka Kaarel, Raul, Triin ja Uku. Uku kandis ette änn, änn, alk ... Kaarli loendur klõpsatas alati, kui sada auli oli mööda läinud. Triin pidas arvet teiste liikide kohta. Ei leidnud palju neid änne, millest Uku teavitas. Alke ja krüüsleid läks minust mööda, ilma et oleksin neid ära tundnud. Õnneks üks laisaba-änn läks nii lähedalt, et minagi tundsin selle ära. (Kui ma ise ei suuda liiki ära tunda, isegi kui ise oleksin seda näinud, ei arvesta ma seda punktiks.) Tõdesin, et lisaks pikksilmale on mul vaja hankida ka prillid ja õppida ära tundma merelinde. Poole päeva ajal oli vaja alustada sõtkumist Heltermaa sadama suunas. Hiiumaalt mõnusalt viis uut ökopunkti ja nüüd koos 218.

Aasta viimasel reisil oli peaülesandeks talvelindude marsruudi loendamine- 28.11. Haapsalu marsruudil tuligi uhkelt 47 liiki, veelinnud kaasa arvatud. Muuhulgas kümme Kanada laglet, kiivitaja,
käblik, kaks rooruika ja 330 väikekosklat.

1.12 käisin Saunja lahes, mis oli peaaegu tervenisti jääs. Väikesel jäävabal alal, mida linnud ise olid
lahtisena hoidnud, oli palju luiki ja hiline punapea-vart.

2.12 Puises veel sügisest lindude rännet: 35 hangelindu ja seitse hoburästast. Mitte ühtegi uut
ökopunkti ei saanud, mistõttu minu tulemuseks jäi 218.

Aasta jooksul olen lindude sabas jalgrattaga sõitnud umbes 3100 kilomeetrit, kõndinud umbes 200 ja suusatanud 45.

Aasta esimene retk Hiiumaale

Aasta viimane retk Hiiumaale

Ristnas staiamas - Triin, Kaarel ja Rändaja Uku

No comments:

Post a Comment