Tuesday 28 October 2014

Hannes M - Mustvaeras Pühajärvel

Üle mitme nädala pääsesin jälle välja - küll on olnud liiga külm, küll vihmane. Täna oli tuuline, ;) aga see eest soe - 11 kraadi näitas. "Nälg" on ka ikka päris suureks vahepeal läinud. Põrutasin alla Pühajärvele, kus sellisel aastaajal on kõige rohkem vaatamist. Kaurid, vaerad, aulid, kosklad - kui, siis just siin, armastavad nad oma rändepeatust teha.  Järvekaur on mul see aasta veel siiamaani nägemata ja olin kindel, et on lihtsalt kohale sõitmise vaev, et liik kirja saada. Iga jumala aasta olen teda sel ajal siin näinud - eelmine aasta lausa kaheksat lindu korraga. Aga täna kahjuks ühtegi kõrgete lainete vahel silma ei hakanud. Võimalik, et see keset järve paadiga tiirutanud hull kalamees oli nad kuhugi kaugemasse nurka peletanud. Raudselt nad siin kuskil praegu on... Toru ette kedagi ikka jäi ka: 5 tuttpütti, 2 kühmnokka, paarkümmend sinikaela, tundus et üks noor kormoran ja... emas-sulestikus mustvaeras! Minu andmetel on see esimene mustvaera vaatlus Pühajärvel. Korra olen isast mustvaerast juulikuus ka Kaarna järvel näinud, niiet, Otepää looduspargis see päris esmavaatlus ei ole.
Ehk jõuan enne lume tulekut mõne korra veel siia. Mustvaerale vaatamata jäi ühtteist ikkagi kripeldama...

 

No comments:

Post a Comment